KvinnoGudinneRetreat

Några Gudinneröster om resorna:

Sedan jag landade efter den härliga, helt underbara Gudinne veckan på Malta återkommer jag ofta till min känsla av tacksamhet. Jag har börjat återfå kontakten med mig själv, blivit känsligare och lyssnar mer på mitt eget hjärtas röst... även om det är svårt att alltid följa sitt hjärtas önskningar i varje stund, så ger det mig en riktning. Tack för all kärlek och inspiration som vi alla lockade fram ur varandra och delade (och delar) med oss av! //
Carina Bång

Jag känner mig förändrad av gudinneveckan på Malta ! Jag har kommit närmare mig själv , jag känner mig påfylld, känslan är oxå fysisk i kroppen , hjärtat känns större o öppnare. Att få bo som en gudinna i ett palats med egen pool och fantastisk utsikt, tillsammans med andra gudinnor i samtal o skratt i gemenskap o kärlek + ge till mig själv ! Annika leder oss lugnt in i yin yoga varje morgon, med underbar musik!
Kroppen är stel, de smärtar i vissa delar, men njuter ändå av att få uppmärksamhet, att bli lyssnad på! I bland dansar vi till den härliga musiken så gott !Fantastisk frukost på terassen .
Med Annika blir inget svårt, hon delar med sig av sig själv, av sin kunskap. Med värme o humor leder hon oss in på nya äventyr varje dag ! Vi besöker magiska platser, tempel, kyrkor, Maria grottan , energierna o skratten bubblar!!!!
TACK! //Katja Sodonikoff

Annika kom ut med information om Malta resan redan tidig höst -13, resan var i maj. Tittade på mailet några ggr under hösten och lät det sen bara vara. Långt innan själva resan blev av tänkte jag att såna resor gör andra inte jag, men så en em satt jag på t-banan och fick en sån skön insikt JAG är värd just en sån resa precis lika mycket som alla andra så jag bokade där och då. En underbar vecka följde. Bra planering med utflykter och egen tid. Många goda skratt nya insikter på djupet som består. Underbart skön mix med yoga ,dans, poolbad,olika övningar i par och grupp, vandringar i närmiljön och längre resmål. Maten var SÅ GOD,vegetariskt mums. Jag rekommendar varmt denna resa till den kvinna som vill ta hand om sig själv, dela erfarenheter med andra lära njuta och komma vidare i sin personliga utveckling. Många underbara energier mötte oss och var med oss under hela veckan.
En magisk resa. Go girl'  - Marita Machnov

I april 2014 åkte jag på gudinneretreat till Malta. Det blev en helt underbar och oförglömlig upplevelse från början till slut. Först och främst är Malta en fantastisk och magisk plats. Boendet var mycket bra i en sagolik villa med utsikt över havet. Vackra rum, stora terrasser, underbar trädgård och privat pool. Vällagad jättegod vegetarisk mat serverades varje dag i trevlig samvaro.
Morgnarna började med yoga som de flesta deltog i. Själv tog jag dock oftast sovmorgon för att det var det som jag kände att jag behövde. Eller så simmade runt för mig själv i poolen blickandes ut över bergen. Låter det som en dröm? Ja det var det. Frukost, samvaro och skratt. Sedan var vi redo för utflykter till spännande platser runt ön. Under veckan dansade vi, gjorde utflykter till heliga och mycket gamla platser. Vi lyssnade på föreläsare, drömde oss bort i klangmeditationer och olika övningar för att stärka den inre kraften.
Jag kan varmt rekommendera en resa som Annika Lynton anordnar. Välorganiserat men också flexibelt.
Annika är en fantastisk och härlig person som bjuder på sig själv och som jag personligen känner mig mycket inspirerad av. Hennes assistent Bitte var en ljuvlig och spännande person som introducerade oss till att börja undersöka våra drömmar.
Detta är bara några tankar och ord om denna fina resa. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. Då jag kom hem till Sverige kände jag mig oerhört stärkt i min person och som kvinna. Mina starkaste minnen från denna resa blir nog ändå de många skratten och den varma samvaron med dessa underbara gudinnor.
Peace & Love - Kattis Göthberg

Först och främst är jag väldigt glad att jag åkte, för jag träffade fantastiska kvinnor där att vara tillsammans med. Tycker att våra "delarkvällar" i huset var givande då spänningar släppte succesivt & vi vågade vara mer öppna och meditationerna var heliga samt yogan på morgonen. Tänk att bara att kunna kliva upp ur sängen och gå till dukat frukostbord var "halleluja" samt att den vegetariska maten var väldigt god. Ledarskapet som Annika och Bitte hade kunde inte ha varit bättre då Annika är en härlig spontan och glad person som aldrig ser några hinder utan allt löser sig. (Tänker på när vi åkte i "skuffen" på den vitabilen när vi hade varit i Mosta kyrkan :-) helt galet härligt!!

Det var också välorganiserat med utflykterna vi kom fram dit vi skulle och hade roligt och framförallt en massa härliga upplevelser i Templen. Jag gillar också Annikas flexibilitet och ledarskap, som är tydlig och rak kommunikation vilket jag uppskattar för då blir det inga ?
Min session med Bitte var väldigt givande och hon gav mig verktyg att använda på min resa och vidareutveckling. Jag var också väldigt imponerad av Francis Xaviers besök hos oss, det var mkt intressant.

Jag upplevde att vi hann med många roliga och intressanta upplevelser utan stress I LIke That!!!
Kramar & Varma hälsningar  Karin

Det kändes tryggt att ha dig  Annika som ledare. Dels för att du  hade varit på Malta förut men också för att du är du.

Du har en självklar pondus och trygghet i dig tycker jag när jag ser dig som ledare. Antagligen för dina kunskaper och erfarenheter av livet.

Det var bra upplägg med yoga/dans på morgonen, egen tid, kulturellt efter lunch, andra övningar på kvällen.
Mycket god mat! Bra med privat chaufför.

Jag åker gärna med dig på någon mer av dina framtida resor som jag hoppas du kommer att ordna!

Tack Marie"

Första gången som jag i detta liv satte mina fötter på ön Malta var det som att komma HEM,  hela ön var som en stor  Moders famn som pulserade utav  en ovillkorlig kärlek. Jag visste att här har jag vandrat förut.
När jag lade mina händer på Moder Gudinnans kropp hörde jag orden -

You are doing Well
och de tårar  som rann nerför mina kinder var av ren glädje,
glädjen av att av att bli sedd att känna mig Välkommen.
Vandringen genom de olika Templen var som en tidsresa full av igenkänning där  gammal kunskap och inre visdom mjukt landade i bröstet. Min själ dansade i djup vördnad och tacksamhet för att
få komma tillbaka till  denna plats så full av  möjligheter till Helande.
Att utforska och ta emot Gudinnan i mig själv - vad betyder det.....
För mig blev det klarare att det fanns
motstånd
att ta min plats
att visa mig
att våga vara i min kraft
vara den jag är
av min
blomstrande
SJÄL.

Sedan dess har jag haft äran att åka tillsammans med härliga vilda visa kvinnor tre gånger till Ljuvliga Malta och det har oxå blivit resor till Egypten , Solkusten i Spanien. Nästa resa går till magiska Azorerna i maj 2017. Läs mer här
Det är något väldigt speciellt att få åka med en grupp kvinnor som bestämt sig för att kasta sig ut på en resa för att våga blomstra tillsammans med andra ofta helt okända kvinnor. Alla resor är unika precis som var & en av oss , men de har något gemensamt och det är KÄRLEKEN till att skapa hjärtliga avslappnade genuina möten. Där vi alla bara får vara sig själva, känna sig accepterade, uppskattade och älskade är en sådan helande och läkande medicin.
Se under kalendarium över alla aktuella resor